Andere reisvehalen

Reisverhalen Annie

Voorbereiding

Dit wordt onze 21ste Amerika reis en onze 14de camperreis.

In de voorbereiding waren we gisteren (zaterdag 21 september) eerst op zoek naar vliegtickets vanaf Brussel maar die zaten ruim boven de € 800,00 per stuk dus maar eens naar Dusseldorf en Amsterdam gekeken.

Het eerste idee was om in de eerste week van april te vertrekken de prijs voor vertrek vanaf Amsterdam zat op € 716.00 maar toen we keken naar camperhuur bleek dat ophalen vanaf 1 april 7% vroegboekkorting gaf terwijl vertrek tot 31 maart 15% vroegboekkorting geeft dus vliegtickets prijzen voor 30 maart gaan zoeken.

Dat bleek een gouden idee te zijn want we kwamen prijzen van net € 500,00 tegen en ook nog eens met United Airlines die onze voorkeur heeft in verband met te sparen mijlen.

Geboekt via BudgetAir.nl, op zondag 30 maart Amsterdam (AMS) naar Las Vegas (LAS) via Houston (IAH) we hebben op IAH een overstap tijd van 1:40 uur, wat aan de krappe kant maar haalbaar en anders gaan er waarschijnlijk nog wel een stuk of drie vluchten richting Las Vegas.

Ook de terug vlucht op 30 april gaat via hetzelfde traject maar dan met een overstap tijd van 0:47 uur wat ruim voldoende is.

Op zoek naar prijzen voor camperhuur bleek dat die ten opzichte van onze laatste reis een flink stuk lager liggen, bij verschillende aanbieders een offerte aanvraag gedaan dus dat hopen we ook deze week af te ronden.

Omdat we op een zondag vliegen zullen we waarschijnlijk geen hotelovernachting voor vertrek boeken ook al omdat het parkeren op P3 bij vooraf reserveren een stuk goedkoper is dan een hotelovernachting met de mogelijkheid om de auto ruim vier weken te stallen.

De route moeten we nog gaan bedenken waarbij we in ieder geval een aantal dingen die we de afgelopen reis niet konden doen willen opnemen.

Update 29 september 2013

We hadden online al van verschillende aanbieders een prijs voor de camperhuur, maandag was er een mailtje van Tioga Tours met hun prijs dus was het even wat plussen en minnen om van alle aanbieders een vergelijkbare prijs te hebben.

Is altijd even puzzelen want de een rekent de personalkits en camperkit er bij en de ander weer klaarzetkosten of extra verzekering, wel of niet de saletax er bij enz, gelukkig was wel bij alle aanbieders de prijs per onderdeel op te zoeken dus hebben we de prijs voor datgene we willen er bij allemaal uit kunnen halen voor een eerlijk vergelijk:

• Kale camperhuur voor 29 nachten met de standaard verzekering
  • Preparation fee = Afhaal/klaarzet kosten.
  • Onbeperkte mijl
  • Vroegboekkorting
  • Saletax

Hierbij kwam Tioga Tours weer als goedkoopste uit de bus dus gelijk een mail verstuurt dat ze het voor ons in orde mogen maken.

Dinsdag kregen we een mailtje dat alles in orde was dus we weten nu dat we weer met een AS-32 op stap kunnen, ook deze reis is weer met El Monte.

De prijzen liggen zoals we in het weekend al zagen een flink stuk lager we hebben nu een dag meer camperhuur voor een bedrag van € 2200,21 waar we de laatste reis ruim € 2600 kwijt waren met een nacht minder.

Omdat bij alle aanbieders de prijzen lager liggen komt dat waarschijnlijk van de verhuurbedrijven en niet van de Europese aanbieders.

Afgelopen voorjaar hadden we de Catwalk bij Glendale NM van onze route gehaald omdat men daar volop aan herstelwerken na een grote brand bezig was, vandaag keek ik op de website en bleek dat de Calwalk wederom gesloten is nu door een enorme flashflood die grote delen van de trail weggespoeld heeft ook de toegangsweg is nu onbegaanbaar door grote mud- en rockslides

Alles is voor onbepaalde tijd gesloten en omdat ik weet dat men daar in de winterperiode geen werkzaamheden doet in verband met de kou hebben we deze trail nu maar gelijk uit de route gehaald.

Update 26 januari 2014

Ondertussen hebben we de route uitgewerkt, je kan heb vinden op de route pagina, ook deze reis zitten er weer een paar onzekerheden in.

Hotel voor de eerste nacht is weer het Excalibur geworden, voor de laatste nacht hebben we nog niets geboekt dat zal enig zoeken vragen want de prijzen liggen best hoog voor die nacht en we willen het liefts een hotel aan de strip omdat we geen vervoer meer hebben.

We willen weer naar de Poppy Reserve bij Lancaster maar er heerst nog steeds een enorme droogte in Califarnia dus is het maar de vraag of er iets van poppy's of andere wildflower te zien is, mogelijk gaat deze dus weer uit de route.

Ook staat er een hike in Ladder Canyon op de planning, de weg er naar toe is een dirtroad met veel zand, als dat door de droogte (te) los om er met een camper door te rijden zal ook deze trail vervallen.

Rond Borrego Springs willen we behalve Anza Borrego Desert State park ook de vele metalen kunstwerken die overal in de woestijn staan opzoeken en fotograferen.

Kartchner Caverns State Park staat opnieuw op de planning alleen hebben we nu al tickets voor de Big Room tour online geboekt zodat we zeker een wandeling door de grotten kunnen maken.

Ook Kanab staat weer voor twee nachten op de planning omdat we een tour naar de Toroweap aka Tuweep area willen doen deze is ook reeds geboekt net als vorig jaar doen we dat met Dreamland Safari Tours, we slapen dan weer op Kanab RV Corral campground ook daar zijn al afspraken mee gemaakt.

We hebben deze keer geen PAD=transfer geboekt bij de camper dus zullen we de morgen van ophalen contact op moeten nemen met El Monte om te vragen hoe laat de shuttlebus ons op komt halen, vinden we dat te laat dan nemen we een taxi naar het verhuurstation.

Update 19 maart 2014

Even een update, er is weer een en ander geregeld.

Annie moest een nieuw paspoort, hiermee heeft ze gewacht tot 9 maart zodoende heeft ze nu een paspoort wat 10 jaar geldig is, 11 maart kon ze het al ophalen en toen 's avonds gelijk een nieuwe ESTA aanvraag gedaan deze werd gelijk goed gekeurd.

Nog even wat problemen gehad met BudgetAir, die wilden ons voor de terugvlucht namelijk op een vlucht zetten die om 06:52am al uit Las Vegas vertrok, Volgens hun een aanpassing van de airline, toen ik op de Unitedsite keer stond ook onze oude vlucht van 08:54am er nog op dus maar eens gebeld met United, het bleek dus een wijziging van BudgetAir te zijn, via United de 08:54am vlucht vastgehouden en een boze mail naar BudgetAir gedaan waar dus mooi geen reactie op kwam, deze brooker zal in de toekomst met heel erg goedkope vluchten moeten komen willen we daar nogmaals bij boeken.

Tioga Tours was weer keurig op tijd met de voucher voor de camperhuur dus dat is ook rond.

Afgelopen vrijdag (14 maart) het online Pre-registration formulier van El Monte verzonden en daar was zaterdag al antwoord op dus ook dat is rond.

Maandagavond gebeld met El Monte Las Vegas om te kijken of we een mooie camper kunnen krijgen, helaas werkt de oude General Manager er niet meer maar nadat ik de situatie van vorig jaar had uitgelegd ging de dame het voorleggen aan de nieuwe GM en zorgen voor een mooie camper.

De omstandigheden voor de wildflower zien er voor een deel van de route al een stuk beter uit, nadat er een paar weken terug een behoorlijke hoeveelheid regen is gevallen in verschillende delen van California komen de jonge plantjes nu een behoorlijke hoeveelheden boven de grond dus hopelijk staat er een en ander in bloei als we daar zijn.