Andere reisvehalen

Reisverhalen Annie

Voorbereiding.

Dit wordt onze 19de Amerika reis en onze 13de camperreis.

Voor deze reis zijn we begonnen met het zoeken van vliegtickets, omdat we voldoende MileagePlus mijlen gespaard hebben bij United kunnen we deze keer bijna gratis vliegen we moeten alleen de taxen betalen en die komen op $ 56,30 per persoon.

We hadden het idee om begin april te gaan maar in die periode waren er geen tickets beschikbaar voor de 60.000 mijlen die wij hadden, eerst telefonisch geprobeerd met zowel United België als United Nederland maar die kwamen er beide niet uit dus toen zelf online gaan zoeken.

Uiteindelijk zowel een heen als terugvlucht kunnen vinden voor 30.000 mijlen per vlucht.

We gaan nu op 15 april met UA (United) vanaf BRU (Brussel) via EWR (Newark) naar LAS (Las Vegas) en komen op 15 mei terug met AC (Air Canada) vanaf LAS via YUL (Montreal) naar BRU waar we op 16 mei aankomen, een voordeel van de terug vlucht met AC is dat de vlucht vanaf LAS pas om 11:00am vertrekt dus moeten we die laatste dag niet zo vroeg uit bed.

Op 23 augustus hadden we de tickets in de mailbox.

Op 24 augustus is er een offerte aanvraag naar Tioga Tours gegaan voor de camperhuur daarbij werd er prijs gevraagd voor de CS-30 en de AS-32, de prijs voor de AS-32 viel erg mee en dan kregen we ook nog 5% extra korting omdat we tijdens de AllesAmerika meeting een prijs hadden gewonnen dus gaan we deze reis weer met een A-Class op stap dat zal waarschijnlijk een Flair zijn van Fleetwood deze is 34 ft met twee slideouts.

De camperhuur was op 28 augustus rond.

Een route wordt op dit moment nog volop aan gewerkt, er zijn een paar plaatsen die we in 2010 door de besluiteloosheid rond de vulkaanuitbarsting op IJsland niet konden doen en ook een aantal nieuwe plaatsen maar dat zijn nog allemaal losse punten die we de komende tijd dus tot een route moeten vormen.

Update 8 januari

Vandaag twee hotels geboekt, de nacht voor vertrek hebben we weer een overnachting geboekt in The Lodge Hotel te Vilvoorde om zo nog een rustige nacht te hebben in plaats van de mogelijke files op de E-19 tussen Antwerpen en Brussel.

Deze overnachting hebben we rechtstreeks bij het hotel geboekt, kosten € 110,00 met ontbijt en gratis taxivervoer naar en van het vliegveld en de auto mag de hele periode gratis op het parkeerterrein blijven staan.

Voor de laatste nacht in Las Vegas hebben we een kamer in Planet Hollywood (PH) aan de strip, dit hebben we via Hotels.com geboekt met een kortingscode komt dit op € 68,13 inclusief alle taxen en met ontbijt, PH kent geen resortfee dus er komen geen extra kosten meer bij.

Omdat de terugvlucht om 11:00am is hebben we deze keer ook tijd om een ontbijtje te nuttigen.

Update 2 februari

Gisterenavond om 08:00pm ingelogd op de BLM-site om permits voor Coyote Buttes South te boeken.

Deze permits worden iedere maand op de 1ste van de maand om 12:00 noon MST (Mountain Standerd Time) vrijgegeven voor drie maanden later, gisteren dus voor de maand mei.

Ben anderhalf uur bezig geweest om er door te komen, of het was erg druk of de site kan niet veel bezoekers tegelijk aan maar het was echt een ramp, gedurende die anderhalf uur steeds met vier pagina's (twee op de pc en twee op de laptop) de pagina's verversen tot we er door kwamen, toen we de kalender opende waren er voor alle dagen nog steeds tien permits beschikbaar.

Gelijk twee permits voor zeven mei geclaimd en ook toegewezen gekregen, betaling gedaan en de bevestiging ontvangen dus dat is rond.

Daarna gelijk bij Dreamland Safari Tours een dagtrip geboekt waarbij we White Pocket en Coyote Buttes South aandoen ook dat was vlot geregeld.

Dit is een trip van negenenhalf uur inclusief lunch, vertrek rond 08:00am en terug rond 05:30pm.

We hebben bij de boeking voor de dagtrip aangegeven dat we op Kanab RV Corral staan en worden als het goed is daar opgehaald zodat de camper gewoon op zijn plek kan blijven staan.

Ook en mail weggedaan naar Kanab RV Corral om twee nachten te reserveren, deze (door Nederlanders gerunde) campground heeft maar vierenveertig plaatsen en is naar ons idee de beste campground in de omgeving van Kanab, hier hebben we nog geen bevestiging van gekregen.

Toen ik vanmorgen de site van de BLM opende zag ik dat er voor de hele maand mei nog maar vijf permits beschikbaar waren allemaal in de tweede helft van de maand, inmiddels zijn er alleen voor 30 mei nog drie beschikbaar de rest is allemaal vergeven.

De beslissing gisteravond om het te blijven proberen was dus een goede want vanmorgen was het echt niet meer gelukt, er zijn ter plaatsen nog wel "Walk-In"permits beschikbaar maar die worden een dag van te voren om 10:00am MST onder de aanwezige verloot en dat gaan we qua tijd sowieso niet redden en ook de mogelijkheid om dan met de Dreamland tour te gaan wordt moeilijk.

Update 9 februari

Afgelopen maandag (5-2) een nieuwe ESTA toestemming aangevraagd, dit was nodig omdat ik een nieuw paspoort heb de oude was afgelopen oktober verlopen.

Gelijk toestemming gekregen en die was na de betaling van $ 14,00 ook officieel dus die horde is ook weer genomen.

Je hoort zo nu en dan wel eens verhalen dat de toestemming niet gelijk komt als men met een nieuw paspoort een aanvraag doet maar heb daar nog geen problemen mee gehad.

Gisterenavond (vrijdag 8-2) zat er ook een mail in de inbox van de familie van Baal van Kanab RV Corral dat de reservering voor zes tot acht mei ook rond is, deze week wat heen en weer gemaild om een en ander rond te breien.

Een voordeel van een Nederlandse campgroundeigenaar is dat je alles in de Nederlands taal kan doen.

Nu nog een reservering voor een kamer in het Excalibur hotel maken voor de eerste nacht zodat we een PAD-transfer (Vroege pickup) van El Monte hebben.

Update 16 februari

Van de week Excalibur hotel geboekt voor onze eerste nacht, kosten $ 35,84 inclusief 12% tax, hier komt ter plaatsen nog wel $ 15,00 resortfee bij, rechtstreeks bij het hotel geboekt.

Vandaag zat er een enveloppe van UNITED STATES DEPARTMENT OF INTERIOR BLM in de brievenbus, daarin zaten de permits voor Coyote Buttes South dus ook dat is afgerond.

Gezien de snelheid waarmee die permits vergeven waren vraag ik mezelf wel af hoe lang het nog op deze wijze zal gaan, ik ben bang dat ook CBS net als CBN "the Wave"op den duur middels een lottery zal gaan, nu is het nog first come, first served.

Ook financieel kan het wel eens aantrekkelijk worden voor de BLM nu vangen ze 10 X $ 5,00 per dag voor die permits maar bij een lottery kan dat gemakkelijk 100 X 5,00 zijn want je moet van te voren betalen als je meedoet en krijgt geen geld terug als je er naast pakt.

Update 23 februari

Gisterenmiddag zat er een enveloppe van Tioga Tours in de brievenbus daarin zat de voucher voor de camperhuur, weer keurig op tijd verzorgd door Tioga.

Volgens de gegevens op de voucher moeten we de camper ophalen bij de nieuwe verhuurlocatie van El Monte, deze zit nu aan Boulder Highway en wel op een kleine vijf minuten van Sam's Town RV Park wat het inleveren een stuk gemakkelijker maakt.

Via de nieuwsbrief van El Monte had ik al vernomen dat ze een nieuwe locatie hadden maar ik ging er in eerste instantie vanuit dat dit een extra locatie voor voornamelijk lokale verhuur zou zijn dus een even op de site van El Monte gekeken en daar las ik dat de oude vertrouwde locatie aan South Las Vegas BLVD nu puur voor de verkoop afdeling is en alle verhuur via de Boulder Highway locatie gaat lopen.

Voor ons maakt het niet uit want we worden middels de PAD-transfer bij het hotel opgehaald, voor mensen die op eigen gelegenheid gaan wordt het denk ik goedkoper want het is maar zeven mijl van vliegveld en strip waar de oude locatie bijna zeventien mijl was dus minder taxikosten.

Door de nieuwe locatie moesten we opzoek naar andere winkels voor onze eerste inkopen want de Dollar Tree en Walmart aan Serena liggen nu uit de route, een Walmart hoefde we niet te zoeken die zit aan Boulder Highway tegenover Sam's Town, een ander Dollar Tree was ook vlug gevonden en wel aan Flamingo Road op nog geen drie minuten van het verhuurstation.

Aan Flamingo Road zit wat meer richting de strip ook een T-Mobileshop waar we onze hotspot weer op kunnen laden zodat we wat minder afhankelijk zijn van campgrounds met wifi.

De eerste overnachting zal nu waarschijnlijk Sam's Town RV Park worden zodat we wat meer op het gemak de camper in kunnen richten daarbij is Sam's ook nog eens $ 15,00 goedkoper dan de campground in Pahrump en voor de route van dag twee is het maar anderhalf uur meer rijden terwijl we die dag genoeg tijd hebben.

Alle dingen die we van te voren moesten regelen of boeken zijn nu rond dus behalve koffers pakken is het enige wat we nu nog moeten doen is aftellen naar zondag 14 april dan kunnen we online inchecken.

Update 18 maart

Afgelopen vrijdagavond kwam er een mail binnen van United Airline daarin werd aangegeven dat er een vluchtwijziging was voor Annie, de retourvlucht met Air Canada via Montreal was veranderd in een vlucht met United via Chicago, wel bijna een uur vroeger vertrekken uit Las Vegas maar met een ruimere overstap tijd op ORD en aankomst op BRU een half uur later.

Een hele verbetering dus maar helaas alleen een mail voor Annie dus ingelogd op de site van United en gekeken wat er bij mijn reservering stond, ook een vlucht wijziging maar nog steeds met Air Canada via YUL en maar 29 minuten overstaptijd.

Samen uit, samen thuis dus gebeld met de reserveringdesk van United in Nederland, de vriendelijke dame begreep ons probleem en kon mij gelukkig ook op de Unitedvlucht zetten.

Volgende probleem was dat we de vluchtwijzigingen via de site moesten bevestigen maar wat ik ook probeerde dat wilde niet lukken, zaterdagmorgen opnieuw naar de site van United gegaan en toen stond mijn wijziging bevestigd maar die van Annie niet.

Voor de vlucht n LAS > ORD een stoel vastgelegd, voor de vlucht ORD > BRU kwam de melding dat alle plaatsen bezet waren en dat dit bij het inchecken aan op de luchthaven geregeld zou worden, ook goed de vlucht is in ieder geval bevestigd en er zijn nog genoeg economy plus stoelen vrij dus zullen ze bij het inchecken wel met mensen gaan schuiven.

Ook zondag kreeg ik het niet voor elkaar om de wijziging van Annie te bevestigen omdat het weekend is maar even afgewacht of men de siteproblemen mogelijk maandag op weet te lossen, maar bij thuiskomst maandagmiddag bleef hetzelfde probleem dus de reserveringdesk maar weer gebeld, daar konden ze in ieder geval voor de vlucht LAS > ORD de stoel naast mij vastleggen voor Annie, voor de vlucht ORD > BRU kon de dame niets doen dat moet dus echt tijdens het inchecken.

Voor de terugreis is de planning nu:

LAS > ORD vlucht UA-1010 vertrek 10:25am, aankomst 04:10pm

ORD > BRU vlucht UA-972 vertrek 05:40pm, aankomst 09:00am

Of het zo blijft wachten we rustig af.

De wijziging had ik ergens al op gerekend alleen jammer dat het wat moeite kost om een en ander te regelen maar dat komt natuurlijk ook omdat we beide ons eigen confirmation nummer hebben doordat we deze tickets middels awardmiles geboekt hebben, normaal boeken we twee tickets middels een reservering maar dat ging nu niet.

Update 6 april

Gisterenmiddag het online Customer Information sheet El Monte ingevuld en verzonden, vanmorgen zaten er twee bevestiging mails in de inbox, één met het standaard verhaal:

Greetings,

Thank you for choosing El Monte RV. This message is being sent to confirm that your Customer Information sheet has been received. Thank you for sending this information to us. We will enter it into your file in our system.

Our New Customer Check-List to help prepare you for your motorhome rental with El Monte RV is attached. We look forward to serving you and wish you a safe and enjoyable experience. Have a great day and a wonderful trip!

Kindest regards,

El Monte RV International Reservations

En nog een tweede met een meer persoonlijke boodschap als kop:

Welcome back! We are so very glad that you have enjoyed our services in the past and have chosen to book with us again.

We look forward to serving you once again and wish you another safe and enjoyable experience.

Have a great day and a wonderful trip!

Our very best wishes and kindest regards,

El Monte RV International Reservations

Men stelt het dus zeer op prijs dat we weer voor El Monte hebben gekozen om de camper te huren, hopelijk komt dat ook bij het ophalen van de camper tot uiting en heeft men een mooie nieuwe voor ons klaarstaan of een leuke upgrade naar een (nog) grotere camper we zullen wel zien hoe dat dinsdag 16 april uitpakt.

De route voor de tweede week is flink aangepast, Poppy Reserve bij Lancaster CA staat nog wel op de planning maar als ik de laatste update van 4/4 lees denk ik dat hij af zal vallen want ze hebben er helemaal geen poppy’s in bloei en verwachten ze ook niet meer, Chiricahua NM is afgevallen omdat met daar niet in mag met een motorhome groter dan 28 ft, the Catwalk bij Glenwood NM is nog steeds gesloten en “Under Construction” sinds de grote brand vorig voorjaar dus ook die gaat uit de route. (de site van de catwalk is trouwens offline sinds vorige week)

We gaan nu op dag negen van Rainbow Basin bij Barstow CA via de oude R-66 naar Amboy (dat stuk hebben we nog niet gereden) vervolgens naar Joshua Tree NP en dan via een stukje I-10 oost naar Desert Center om via de CA-177 en US 95 noord naar Needles CA te rijden voor een overnachting, op dag tien pakken we de oude R-66 weer op om via Oatman en Sitgraeves Pass richting Kingman te gaan via de I-40 oost naar Williams AZ waar we Bearzonia willen bezoeken om daarna over de US-89A zuid via Sedonia naar Cottonwood te rijden om op de campground van Dead Horse Ranch SP te overnachten.

Op dag elf weer via de US-89A zuid via Jerome naar Prescott voor Watson Lake park en de Granite Dells, daar hebben we in 2008 te weinig tijd doorgebracht voor een fatsoenlijke hike dus dat willen we nu door overnachten weer op Point of Rocks Campground.

Op dag twaalf gaan we over de US-89 zuid, US-93 zuidoost en US-60 zuidoost via Congress en Wickenburg naar Phoenix waar we de I-10 zuid naar Tucson nemen om in het Catalina SP te overnachten.

Op dag dertien gaan we dan na een halve dag Catalina SP naar Kartchner Caverns SP.

Dag veertien rijden we in een ruk van Kartchner Caverns SP naar El Morro NM en dan zitten we weer op de oude planning.

Nu zit Poppy Reserve dus nog in de planning maar als die afvalt hebben we dus nog een extra dag om ergens in te vullen, dag veertien opdelen lijkt dan gezien de afstand de beste optie maar helaas zitten er op die route geen campgrounds die al open zijn.