Andere reisvehalen

Reisverhalen Annie

Voorbereiding.

We willen dit najaar nog even een paar weken naar de warmte en hebben de keus uit de Canarische Eilanden of Florida.

Florida kan maar alleen als de vliegtickets minder dan € 500,00 kosten, dus toen er afgelopen vrijdag ineens mooie prijzen bekent werden bij Connections was de keus snel gemaakt.

We vliegen op 20 november met United van Brussel via Newark naar Miami en op 4 december weer terug van Miami via Chicago naar Brussel.

Kosten per ticket € 477,04 hier komt dan nog wel € 20,00 dosierkosten bij.

Zodra de bevestiging en e-tickets binnen zijn log ik in op de United site op onze stoelen vast te leggen, deze zijn al vastgelegd maar niet allemaal naar onze zin dus voor een paar vluchten andere stoelen vast kunnen zetten.

Wat we precies willen doen gaan we de komende tijd uitzoeken.

Een Glassbottomboat trip in het John Pennekamp Coral Reef State Park staat al vast, daar konden we via Groupon.com goedkope tickets voor boeken, de datum kunnen we zelf invullen dus we zitten niet aan een datum vast voor deze trip.

Key West willen we nogmaals bezoeken omdat we daar in 2011 te weinig tijd voor gepland hadden, ook een bezoek aan het Everglades National Park staan weer op de planning.

Verder willen we de westkust van Florida bezoeken omdat de Golf van Mexico ons mooier lijkt dan de Atlantische kust.

Ook een boottocht om Manatee's te spotten staat op ons wensenlijstje.

Update maandag 9 september

Omdat we erg weinig weten van deze hoek van Amerika hebben we een Marco Polo boekje gekocht, daar hebben we heel wat informatie uit kunnen halen samen met de tips van het AllesAmerikaforum hebben we een route uit kunnen zetten.

Afgelopen weekend zijn we aan de slag gegaan met h(m)otels zoeken en boeken ook een auto voor deze reis hebben we inmiddels geboekt, ook nu weer via Driveusa.de.

De auto is een midsize SUV van Alamo met het Super-Inklusiv-PLUS pakket.

De Planning:

• Dag 1 20-nov:BRU - EWR - MIA, auto ophalen en naar Homestead, overnachting Floridian Hotel € 49.05 via ebookers.nl

• Dag 2 21-nov: rijden naar Key West met onderweg bij milemarker 77.5 Tarpoens voeren bij Robbie's Marina, overnachting West Winds B&B $ 135.00 via Hotels.com

• Dag 3 22-nov: een dagje Key West, overnachting West Winds B&B $ 135.00 via Hotels.com

• Dag 4 23-nov: terug naar het vaste land onderweg een tour met een glassbottomboat bij John Pennekamp SP geboekt bij Groupon, door naar Homestead, overnachten Floridian Hotel € 53,86 via ebookers.nl

• Dag 5 24-nov: bezoek aan Everglades NP en door naar Naples, overnachting Gulfcoast Inn € 45,52 via ebookers.nl

• Dag 6 25-nov: een dagje Naples en omgeving, overnachting Gulfcoast Inn € 45,52 via ebookers.nl

• Dag 7 26-nov: eerst een Dolphin Watch tour geboekt via Groupon daarna door naar Fort Myers Beach, overnachting Sun Deck Inn € 66.58 via ebookers.nl

• Dag 8 27-nov: dagje Sanibel Island Fort Myers, overnachting Sun Deck Inn € 66.58 via ebookers.nl

• Dag 9 28-nov: naar Clearwater daginvulling zijn we nog niet uit in ieder geval hebben we een adres van een cristmas shop, overnachting Travellodge Clearwater Central € 42.02 via ebookers.nl

• Dag 10 29-nov: een dagje Clearwater, Tampa, St Peterburg, overnachting Travellodge Clearwater Central € 42.02 via ebookers.nl

• Dag 11 30-nov: op het gemak naar Cristal River onderweg minimaal een State Park, overnachting Best Western € 56,44 via ebookers.nl

• Dag 12 1-dec: naar St. Augustine via Ocala National Forest, overnachting Best Western Bayfront Inn € 79,45 via ebookers.nl

• Dag 13 2-dec: via Datona beach en Cape Canaveral naar Melbourne, overnachting Suburban Extended Stay € 41,56 via ebookers.nl

• Dag 14 3-dec: naar Miami met onderweg nog shoppen in verschillende malls, overnachting waarschijnlijk La Quinta Inn Miami Airport North, deze overachting moeten we nog boeken.

De meeste overnachting zijn geboekt via ebookers.nl omdat we daar een promocode van hadden die 20% korting gaf.

Wat we per dag gaan doen willen we nog verder uitzoeken mede aan de hand van het week en de informatie die we ter plaatsen kunnen vinden.